top of page

מה זאת אומרת לא נשקלים?


אילנית סנאנס - דיאטנית - לא נשקלים

זו, פחות או יותר, התגובה הרווחת, בכל פעם שמגיעים לנושא המדידות במפגשים הראשונים עם המטופלים החדשים שלי.

משקל הגוף מורכב בין היתר משרירים, עצמות, שומן ודם. הוא מושפע משינויים רבים ותכופים במאזן הנוזלים בגוף, במיוחד אצל נשים, שאצלם זה בולט יותר בגלל המחזור החודשי.

ואל תקלו ראש בשינויים המשקליים שיכולים להיווצר במהלך היום או במהלך שבוע. למשל, ההפרש המשקלי בין בוקר לערב יכול לנוע בין 1-2 ק"ג (אגב, עד הערב אנחנו גם נהיים נמוכים ב-1 ס"מ, לפי זה המצב הרזה והגבוה ביותר שלנו הוא כשאנחנו קמים מהמיטה בבוקר :) )

אז כן, מבחינתי משקל הוא לא המדד העיקרי למעקב במקרים של עודף שומן. תשאלו מה המדד אם כך?

המטרה בדיאטת הרזייה היא לרזות מרקמת השומן ובטח שלא "דיאטת הרזייה לעצמות או לשרירים". לרקמת השומן נפח גדול יחסית, ושינויים ברקמה הזו יתבטאו בשינוי בהיקפי הגוף.

למדידת ההיקף, אני משתמשת בסרט המדידה ככלי, אבל גם אתם יכולים לעקוב אחרי השינויים הללו בקלות על הבגדים שלכם, כל 3-4 ק"ג "אמיתיים" שירדו מרקמת השומן יתבטאו בכמידה בבגדים.

התסכול, מצב הרוח הרע, כאב הלב, האכזבה וכל הרגשות הקשים האחרים שמלווים שקילה מאכזבת, במיוחד אם היא מוטה, בוודאי לא יובילו אותנו להצלחה. לעומת זאת, כמה כייף זה להרגיש את הבגדים רופפים יותר ולהבין שהגיע הזמן להיכנס לחנות בגדים ולבקש מהמוכר את המכנסיים או השמלה במידה קטנה יותר.

אז תעשו לעצמכם טובה, תבחרו במדד הנכון ותרדו כבר מהמשקל :)

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
No tags yet.
עקבו אחרי
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Basic Square
  • Pinterest Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
RSS Feed
bottom of page