top of page

געגועי לאלברט פירות

לשנות את התזונה ולהוריד מהתפריט מזון מעובד ומזונות עתירי סוכר, זה עניין שאינו פשוט להרבה מאיתנו.

אנחנו חיים בעידן של שפע, בו במקום שאנחנו נרדוף אחרי המזון, המזון הוא זה שרודף אחרינו, ובאורח לא כל כך מופלא, דווקא המזון שאינו בריא לנו, הוא זה שרודף אחרינו וצץ בכל מדיה אפשרית.

מתי ראיתם בפעם האחרונה פרסומת בה מככבת דוגמנית על (נגיד בר רפאלי) אוכלת בשקיקה (או בפוזה מפתה) לחם מחיטה מלאה עם אבוקדו ופלחי עגבנייה מעל ושותה בהתלהבות בקבוק מים? ומתי קפץ לכם בבאנר איזה כוכב ילדים תורן (נגיד שי ורועי או הפיז'מות) שעפים על עצמם בגלל שהם אוכלים פירות וירקות עתירי ויטמינים ומינרלים שעושים להם גוף בריא ותוך כך הם מזמינים את כל הילדים להיות מגניבים כמוהם?

"עזוב שטויות אכול יותר פירות"

אני מספיק דינוזאור בשביל לזכור את הפרסומות המשעשעות מבית מועצת הפירות בהן אלברט פירות, עודד אותנו לצרוך פירות, ואת פרסומות מועצת הירקות שהפכו כל ירק לכוכב (לחצו, לחצו על הקישורים זה אפילו משעשע, אלברט אומר בננות במלרע, והשירים המקוריים של הירקות זה אתגר לכל אוזן :)), והשאלה היא, לאן כל זה נעלם?

אסור? מותר?

תוכניות שלמות מספרות לנו כמה האוכל המתועש מסוכן לגוף שלנו ברמה שאפילו אנשי המקצוע עדיין לא יודעים להגיד כמה, רק שהמחקר זה כמו תיבת פנדורה, וכל רגע אנחנו מגלים עוד נזק.

מצד שני, אנחנו חיים בעידן בו רוב המזון שלנו עובר איזשהו תהליך של עיבוד, אז איך הציבור צריך לפרש את זה ומה הוא כן צריך לאכול? על זה אין ממש תשובה בתוכניות הללו, והבלבול משתקף היטב בפוסטים שעולים לרשת.

משרד הבריאות פצח ב"מהפיכת הבריאות" ויוצא בקמפיינים מקסימים נגד הסוכר, מלח וחטיפים רק שאחרי דקה וחצי נסוג, כי הוא לא רוצה לפגוע בתעשייה, ואתם כבר יודעים שהשר ליצמן זה גיבור העל החדש שלי, ואני ממש לא נגדו, רק שזה ממש מבלבל ויוצר עמימות.

Imagine

אז יש מזון שאני וחברי למקצוע בעדו ואנחנו אומרים את זה באופן צלול וברור, פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות, כמה שפחות מעובד וכמה שיותר טרי.

רק שבעידן שלנו זה לא מספיק, ואנחנו נדרשים לפרסום ויחסי ציבור באמצעות האייקונים התרבותיים התורנים. דמיינו את בר רפאלי פרזנטורית לעדשים (ולא משוקולד), וגל גדות, הוונדר וומן שלנו, מפרסמת ירקות ב-5 צבעים, ויובל המבולבל אומר שצריך לאכול פירות קיץ גם בחורף (טוב, הבנתם את הקטע).

לפעמים חלומות מתגשמים

הפרסומים והתוכניות נגד המזון המעובד עתיר הסוכר והמלח עושים את שלהם, עובדה, יש צניחה במכירות. מדיניות ברורה של משרד הבריאות, אנשי מקצוע שידברו בקול אחד על המזון המזין, פרזנטורים "מגניבים" למזון בריא ויותר תוכניות ילדים שמתייחסים לתזונה טובה ולגוף בריא בהחלט יכולים לעזור לבסס ידע נכון וליצור התנהגות חיובית ונכונה אצל כולנו.

ושלא תגידו שאנחנו הדיאטנים רק יודעים לדבר, הנה אנחנו בפייסבוק, בקבוצה מקסימה שנקראת "הקיץ הבריא שלי" גם פרזנטורים מגניבים וגם אומרים, באופן ברור, מה כן כדאי ונכון.

אז אני מזמינה אתכם להצטרף לקבוצה שלנו, ובינתיים שתו הרבה מים קרים וצננו את הקיץ :)

שתו הרבה מים

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
No tags yet.
עקבו אחרי
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Basic Square
  • Pinterest Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
RSS Feed
bottom of page