top of page

המשרד המגמגם...

הקמפיינים שעשה משרד הבריאות, הביאו לתודעה של הציבור, בצורה ברורה, את העובדה שצריכת יתר של סוכר ומלח בעיקר משתייה מתוקה ומזון מעובד פוגעת בבריאותו.

כשמדברים ברור, הציבור יודע איך להתנהג ומה לעשות, ואכן, הציבור הפך ער יותר, הפחית בקניית חטיפים, בשר מעובד וסלטים קנויים ובכלל נראה, כי המגמה בציבור הינה לכיוון בישול בייתי של מזון גולמי ובריא יותר.

לאחרונה, משרד הבריאות מתחיל לגמגם, הוא נכנע לגורמים בתעשייה והוריד הילוך במאבק אותו החל, באצטלה שהמטרה אינה להרוס את תעשיית המזון, כי אם לשפר אותה.

אז נכון, לא צריך להרוג את תעשיית המזון, כולנו, עדיין, זקוקים לה, ועם זאת, היא צריכה לפעול עבורנו, כי אנחנו הצרכנים שלה, ובזכותנו היא מתקיימת. לזכותה של התעשייה אומר, כי בשנים האחרונות לפחות חלק מהיצרנים פועלים במטרה להפחית את כמות הסוכר והמלח במוצריהם.

עם זאת, פועלו של משרד הבריאות, והשינוי שהתחולל בציבור בעקבות זאת, הביאו לזעזוע עמוק יותר בתעשיית המזון, ויצרני התעשייה מבינים כי אין דיי במה שהם עושים, והם חייבים להשקיע במוצרי המזון הרבה יותר ממה שהם עושים היום (תחשבו לרגע למה צריך כל כך הרבה מלח וסוכר, אם לא, בין היתר, למסך על הפחתה בחומרי גלם שיקרים הרבה יותר).

ברגע שמשרד הבריאות מתחיל לזגזג, הציבור מתבלבל ועלול לחזור לצריכת המוצרים הבעייתיים, והתעשייה תרגיש בטוחה יותר להתמהמה בשיפור מוצריה.

אז טוב לכולנו שמשרד הבריאות יזכור, כי האינטרס שלו הוא בריאות הציבור ולא הגנה על התעשייה ושיפור תעשיית המזון יתאפשר דווקא בזכות הפעילות המבורכת שעשה עד כה ולא בהפסקתה.

בקישור, כתבה של כלכליסט בעניין זה.

תזונאית - אילנית סנאנס

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
No tags yet.
עקבו אחרי
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Basic Square
  • Pinterest Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
RSS Feed
bottom of page