top of page

על מקדונלד'ס וליצמן ומה שביניהם

שר הבריאות שלנו, עוד יירשם מעל גבי דפי ההיסטוריה, כשר שהלך הכי רחוק למען קידום הבריאות, מתוך הבנה שמניעה, היא כפי הנראה הטיפול הטוב ביותר בתחלואה.

אנחנו זה מה שאנחנו אוכלים, זה בוודאי לא דבר חדש, ועם זאת הוא מקבל משמעות גדולה יותר ויותר, ככל שאנחנו נתקלים ביותר ויותר חולים בתחלואות שנובעות מן השפע התזונתי שסובב אותנו, שגם לא ממש בריא לנו.

תעשיית המזון, ובכלל זה גם המזון המהיר, אינה האויב, ועם זאת, עיבוד המזון ושימוש ביתר בסוכר ושומן, ביחד עם דחיפה שיווקית חזקה הופכים אותה לחלק מהבעיה שבתוצאותיה אנחנו הדיאטנים והרופאים מטפלים.

יש המבקרים את השר בטענה כי מזון מהיר לאו דווקא לא בריא, וזה ממש לא בסדר שהוא הציב רק את מקדונלד'ס על לוח המטרה. לשמחתי השר פועל גם בכיוון החטיפים, ובכך בעצם עונה על הסיפה של הביקורת, הוא מתכוון להקטין את צריכת המזון המעובד, השמן ועתיר הסוכר, ולא כנגד חברות.

ומה לגבי הטענה כי מזון מהיר לאו דווקא לא בריא, או כפי שחברת מקדונלד'ס מתעקשת לומר, היא עשתה מהפיכה של בריאות, ומאז ממש בטוח לאכול שם, ואפילו עדיף לאכול את המנות שלהם על פני גבינה עם פריכיות.

אז זהו שלא, אדם שנכנס למקדונלד'ס, הוא לא נכנס בשביל לאכול את הסיבים בלחמנייה ובטח לא בגלל התפוח בתור קינוח. הוא נכנס לשם כדי לאכול צ'יפס, פוטיטוס, המבורגר וכל מיני דברים מטוגנים כאלה ואחרים, כשסוג השמן ממש לא רלוונטי, העיקר שזה יהיה טעים.

וגם אם השמן איכותי, עדיין טיגון בעצמו לא בריא לגוף שלנו, ולכן שמן קנולה, סיבים ותפוח לא יזכו את חברת מקדונלד'ס במדליית חברת המזון הבריא של השנה, (וזה בלי להגיד מילה על תעלולים שיווקיים שעלולים לגרום להטעיות פרסומיות כאלה ואחרות שנועדו לגרום לנו לחשוב אחרת).

ולבסוף, אומר משהו גם עלינו הצרכנים, האשמה היא לא רק של החברות.

הבחירה היא שלנו בסופו של דבר אם לאכול מזון כזה או אחר, בדיוק כמו כל התנהגות שקשורה בסגנון החיים שלנו.

העלייה בתחלואה הקשורה בשפע קשורה בגורמים נוספים כמו אורח החיים היושבני שרבים מאיתנו מנהלים, אכילה מופרזת (גם הרבה מזון בריא זה לא כזה בריא), סגנון אכילה (נשנושים, אכילה אגבית וכו') ועוד.

השר ליצמן, חזק ואמץ, אני וגם מרבית חבריי הדיאטנים מאחורייך, ועם זאת, אנחנו כצרכנים, נבחר בתבונה את המזון אותו אנחנו בוחרים להכניס לפה שלנו, כי הבריאות שלנו היא גם בידינו.

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
No tags yet.
עקבו אחרי
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Basic Square
  • Pinterest Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
RSS Feed
bottom of page